Melanie voor kinderen

Ik praat met een sympathieke, vriendelijke begin-veertigster met een prettig stemgeluid. Ze loopt door de bibliotheek, vraagt kinderen om zelf hun favoriete boek te kiezen en gaat dan met hen in een gezellig hoekje zitten voorlezen. "Het mooie is, dat je hier echt mensen uit alle lagen en kleuren van de maatschappij ziet en boeken zijn natuurlijk sowieso altijd leuk." Mensen komen zelden specifiek voor het voorleesuur, dus het is voor kinderen een welkome verrassing en Melanie pakt het heel open en vrijblijvend op. Ik zie verschillende kinderen al snel hun verlegenheid vergeten en genieten van Melanie 's verhaal uit hun favoriete boek.Soms zit ze met 1 kind te lezen. Een andere keer zitten en staan er zo'n 3-4 kinderen om haar heen. Ook de leeftijd van de kinderen kan sterk verschillen; "Ik heb ook wel eens een 11-jarige voorgelezen".

Lees het verhaal

Geïnspireerd...?

Meld je aan

Meer inspiratie?

Bekijk alle verhalen